Sisteme electronice pentru camioane si autocare
În UE se estimeaza ca echiparea tuturor autocamioanelor si autocarelor cu sisteme electronice ar rezulta anual în reducerea numarului de victime si persoane grav ranite, cu 500 si respectiv 2500. Compania Knorr-Bremse stimuleaza dezvoltarea unor noi sisteme de asistenta pentru conducatorii auto, aducându-si astfel un aport important la cresterea securitatii pe drumurile publice. Programul produselor în domeniul sistemelor electronice cuprinde sisteme antiblocare (ABS) obligatorii, sisteme electronice de frânare (EBS), programe de stabilitate electronica (ESP) si sisteme de reglaj adaptativ al vitezei (ACC).
ABS, ASR
ABS (sistemul antiblocare) împiedica blocarea rotilor în timpul procesului de frânare, în timp ce ASR (sistemul de control al tractiunii) face ca, la accelerare, rotile de pe puntea motoare sa nu patineze, asigurând astfel o tractiune optima, indiferent de starea carosabilului. În calitate de pionier în dezvoltarea sistemelor ABS pentru vehicule utilitare, compania Knorr-Bremse ofera sisteme ABS si ASR pentru toate tipurile de vehicule si remorci prevazute cu frâne cu aer comprimat.
EBS, CFC
EBS (sistemul electronic de frânare) integreaza într-un singur sistem electronic functiile de baza ale controlului frânei si ale sistemelor ABS si ASR. Avantajele unui sistem electronic fata de unul pneumatic conventional sunt timpii de raspuns si caile de frânare mai scurte – si implicit o securitate mai mare pe drumul public. Sistemul electronic de frânare EBS dispune de o serie de functii suplimentare, cum ar fi sistemul de reglare a uzurii, actionarea retarderului, precum si reglarea fortei aditionale (CFC), care, în cazul unui vehicul combinat, coordoneaza performanta de frânare a remorcii cu cea a vehiculului tractor. Compania Knorr-Bremse ofera sisteme EBS si CFC pentru toate tipurile de vehicule – inclusiv pentru remorci.
ESP
Extinderea sistemului EBS prin sistemul ESP (programul de stabilitate electronica) duce la stabilizarea automata a vehiculului în situatii critice de rulare si implicit la reducerea riscului de derapare si rasturnare. În situatii de pericol, sistemul ESP asigura corectia automata a directiei de mers si a vitezei întregului autotren. Prin interventii selective asupra unora dintre frânele rotilor si asupra managementului motorului, ESP ofera, în situatii critice, o asistenta cu actiune autonoma. Fiind primul ofertant pe plan global, compania Knorr-Bremse a proiectat si un sistem ESP pentru vehicule combinate cu remorci, asa-numitele autotrenuri articulate. Provocarea tehnica o reprezinta urmatoarele: altfel decât în cazul autotrenurilor cu semiremorca, un autotren articulat cu cuplaj pentru remorca si scaun rotitor dispune de doua articulatii mobile. Gradul marit de libertate de miscare face ca numarul fortelor care actioneaza asupra autotrenului sa fie considerabil mai mare, trebuind avute în vedere la configurarea sistemului ESP.
ELC
Cu ajutorul unui sistem electronic de control, reglarea electronica a nivelului (ELC) ofera functii de reglare a nivelului, modificare a acestuia si reglare a elevatorului de osie pentru vehiculele cu amortizoare pneumatice. Aceasta inovatie poate fi folosita, de exemplu, pentru coborârea nivelului la autobuze. Aceasta usureaza urcarea si coborârea, în special a copiilor, persoanelor vârstnice si a celor cu handicap.
ACC
Pentru ajutorarea conducătorului auto la mersul în coloană, Knorr-Bremse oferă un reglaj adaptativ al vitezei (ACC), care, în funcţie de viteza cu care se circulă, menţine automat distanţa corectă faţă de vehiculul aflat în faţă. Prin intermediul reglajului adaptativ al vitezei se pot evita coliziunile din spate. În afară de aceasta, tehnologia respectivă face posibilă o utilizare eficientă a capacităţii şoselelor.